مطالب جالب

مطالب همسرداری زناشویی رابطه جنسی نکات آموزشی

مطالب جالب

مطالب همسرداری زناشویی رابطه جنسی نکات آموزشی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

دریاچه ویستان رودبار

جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ



جغرافیای طبیعی بره سر و جاذبه های طبیعی بره سر :
 بره‌سر شهری کوهستانی با آب و هوای معتدل کوهستانی است. دارای جنگل‌ های راش بکر و زیبا و گونه نادر سوسن چلچراغ در این شهر نگهداری می ‌شود. همچنین در قسمت جنوبی شهر بره سر ییلاقات زیبای استل سرا (استخر سرا) و ییلاق ویستان در منطقه جنگلی واقع گردیده که دارای مناظر زیبا و چشم اندازهای پیرامونی بی نظیراست. آبشار طبیعی شارشار در بره سرقدیم و به فاصله ۵۰۰ متری مرکز شهر قرار دارد.

دریاچه ویستان در موقعیت جغرافیایی N364518 E494518 در استان گیلان واقع است. شهر کوهپایه ای بره سر در بخش خورگام و در 40 کیلومتری شهرستان رودبار زیتون واقع است . دریاچه ویستان فاقد رود دایمی است و از سرازیر شدن آبهای سطحی و چشمه های زیرزمینی ایجاد شده است. پوشش گیاهی منطقه شامل بید ، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان ، لاله کوهی ، شیرین بیان و... است اما در حاشیه دریاچه گیاه غالب نی به وفر قابل مشاهده است. این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و قرار گرفتن دریاچه در دره برای فصول گرم سال پیشنهاد میگردد. امکان ماهیگیری در دریاچه وجود دارد اما ماهیان زینتی قرمز بیش از سایر ماهیان خودنمایی میکنند. اطراف این دریاچه فاقد هرگونه امکانات رفاهی است و منطقه از امنیت خوبی برخوردار است. وسعت دریاچه در حدود 4 هکتار است و طولی در حدود 230 متر و عرضی در حدود 100 متر دارد.

 

چنانچه ار تهران قصد مسافرت به این منطقه را دارید می توانید از بزرگراه قزوین – رشت تا لوشان حرکت کنید و از آنجا با تغییر مسیر به سمت داماش بروید. از داماش تا بره سر کمتر از ۸ کیلومتر فاصله است. اگر از این مسیر استفاده کنید دقیقا در ابتدای بره سر و قبل از ورود به شهر  جاده ای در سمت  چپ وجود دارد که با 2  کیلومتر مسافت شما رو به دریاچه می رساند. این مسیر دارای شیب های تند و سنگلاخی است و ترجیحا خودروهای دو دیفرانسیل پیشنهاد میگردد.

 

چنانچه از سمت رشت قصد سفر به این دریاچه زیبا رو دارید باید از رستم آباد مسیر خود را تغییر داده و به سمت توتکابن و از آنجا به سمت بره سر و داماش بروید. در این مسیر می توانید از مناظر بسیار زیبایی استفاده کنید، همچنین نمای جنوبی قله درفک از این مسیر قابل مشاهده است.

مسیر دسترسی :
ا – اتویان قزوین رشت – لوشان- جیرنده – داماش ( حدود 955 کیلومتر )  جاده‌ای  ناهموار و پیچ در پیچ که در دامنه‌هایی تقریباً خشک و کم پوشش امتداد می ‌یابد از لوشان تا جیرنده حدود 42 کیلومتر است و از آنجا هم حدود 40 کیلومتر تا روستای داماش مسیر باقی می‌ماند. جاده فاقد کم ‌ترین علائم راهنمایی جاده‌ای است و راه را فقط با پرسش از رهگذران و ماشین‌های عبوری می‌ توان یافت و از داماش تا بره سر جاده ای خاکی بمسافت 10 کیلومتر می باشد (البته خود داماش منطقه ای ییلاقی بوده و دیدنش خالی از لطف نیست بخصوص گل سوسن چلچراغ که در خرداد ماه به گل می نشیند)

2 – جاده رودبار رشت – رستم آباد – توتکابن – بره سر ( حدود 45 کیلومتر ) با طی کردن شهر رستم آباد به شهر توتکابن ومسیری در حاشیه رودخانه گوهر رود و از روستاهای زیبا و کوهستانی در شهر رودبار با گذشتن از روستاهای سندس ،انارکول،دشتویل، چره، چلگاسر، دره دشت، حشمت آباد، برارود، جلالده، لیاول سفلی و علیاء به شهرک چهارمحل و از آنجا به شهر بره سر برسید. مسیر جاده از دره ها و کوه های سرسبز و زیبا می گذرد که خود از منظره های کوهستانی خاصی برخوردار است.

در مسیر دسترسی از جاده رشت به قزوین و حد فاصل شهر رستم آباد و توتکابن مسیر فرعی از داخل شهر توتکابن به سمت جنوب ادامه می ‌یابد که پس از طی مسافتی در حدود ۳۵ کیلومتر در دامنه کوه های البرز و عبور از کنار رودخانه رحمت آباد و شالیزارهای سرسبز منطقه و چشم اندازهای زیبا به کوه درفک، به منطقه خورگام و شهر بره سرمی رسیم که مهمترین راه دسترسی شهر نیز می‌ باشد


۹۶/۰۱/۱۱
گروه مشاوره خانواده

دریاچه ویستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی